Oczyszczenie placu budowy czy mieszkania po remoncie wymaga wynajęcia kontenera na gruz, który umożliwi legalny wywóz odpadów. Ile to kosztuje i czym jest uwarunkowana cena? Jak uniknąć dodatkowych opłat za wynajem kontenera i z czego one wynikają? Czytaj dalej, jeżeli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania.
Słowem wstępu – dlaczego należy wynająć, jeżeli przeprowadzasz remont?
Odpowiadając na to pytanie, należy wziąć pod uwagę dwie kwestie. Pierwsza z nich to: kwestia wygody, a druga – prawna.
Zacznijmy od spojrzenia na kontenery ze strony praktycznej. Przede wszystkim umożliwiają one wygodne składowanie odpadów budowlanych, a następnie łatwy ich odbiór i przewóz do miejsca utylizacji. Wynajęcie kontenera znacznie usprawni i ułatwi pracę podczas remontu. Generowane odpady nie będą zabierać miejsca, a dzięki temu na terenie trwających prac utrzymasz porządek. Warto zaznaczyć, że usługi wynajmu kontenerów Redskip są skoncentrowane na tym, aby zapewnić klientowi pełną obsługę i tym samym zdjąć z jego barków większość obowiązków związanych z likwidacją odpadów.
Jednak wynajem kontenerów to nie tylko kwestia wygody. To też sposób, dzięki któremu unikniesz kar, jakie są przewidziane za nieprawidłowe składowanie odpadów w trakcie trwania remontu. Musisz wiedzieć, że nawet jeżeli przeprowadzasz remont w obrębie swojej działki, nie oznacza to, że możesz na niej w dowolny sposób składować dowolne odpady. Odpadów pobudowlanych, płytek, pokruszonych cegieł, czy gruzu nie można tak po prostu wrzucić do zwykłego pojemnika na śmieci. Za taką praktykę grożą surowe kary – mandaty w wysokości nawet do 500 złotych. Co więcej, jeżeli gruz uszkodzi śmieciarkę, to należy liczyć się z odpowiedzialnością za dokonane zniszczenia. Z kolei za niezgodne z przepisami składowanie gruzu na terenie swojej posesji może zostać nałożona grzywna w wysokości 1500 złotych.
Koszt wywozu gruzu – od czego zależy?
Wiesz już, dlaczego wynajem kontenera jest nie tylko wygodnym, ale też koniecznym rozwiązaniem, jeżeli chcesz legalnie pozbyć się odpadów poremontowych. Zastanawiasz się pewnie teraz, ile kosztuje taka usługa. Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku czynników.
– rozmiaru kontenera – to oczywiste, im więcej masz odpadów, których należy się pozbyć, tym większego kontenera potrzebujesz, a im większy kontener, tym wyższa jest jego cena. Najmniejszy kontener dostępny w Redskip to ten o rozmiarze 4-5 m³. Jego cena zaczyna się odok 700 zł netto. Z kolei największy ze standardowych kontenerów ma pojemność 10 m³ i koszt jego wynajmu to od 1500 zł netto. Oferujemy też niestandardowe wymiary powyżej 14 m³ – w tym przypadku zapraszamy do kontaktu w celu wyceny.
– typu odpadów – na cenę wywozu ma wpływ rodzaj odpadów, ponieważ jedne są tańsze w utylizacji niż inne. Na przykład czysty gruz jest tańszy w utylizacji od zmieszanych odpadów budowlanych.
– czasu wynajmu – standardowy czas wynajmu wynosi 4 lub 7 dni (zależy od lokalizacji). Jeżeli chcesz podstawić kontener na dłużej, cena może wzrosnąć.
Kiedy doliczane są dodatkowe opłaty za wynajem kontenera? Powszechne przyczyny
Poznałeś już czynniki, które wpływają na koszt wynajęcia kontenera na odpady budowlane. Cennik Redskip jest przejrzysty, ale musisz mieć świadomość, że utrzymanie wskazanych stawek zależy od kilku warunków. Sprawdź poniżej najpowszechniejsze przyczyny doliczania dodatkowych opłat za odbiór odpadów.
– przeładowanie kontenera – dotyczy to zarówno przekroczenia limitu wagi, jak i objętości pojemnika. Będziesz musiał albo zamówić dodatkowy kontener, albo zapłacić nadwyżkę za przepełnienie. Z tego względu zawsze lepiej wynająć większy pojemnik niż niedoszacować potrzebną wielkość. Kiedy kontener jest przeładowany? Jeśli odpady wystają ponad górną część pojemnika. Problem z przeładowanymi kontenerami na śmieci polega na tym, że mogą one stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa. Mogą wypaść podczas odbioru lub transportu, co może być niebezpieczne dla pracowników i innych osób np. na drodze.
– tak zwany pusty podjazd – z taką sytuacją mamy do czynienia, gdy nasz kierowca jest na miejscu, w którym powinien dostarczyć lub odebrać kontener, ale z winy klienta nie ma takiej możliwości, aby to zrobić. Dzieje się tak najczęściej, gdy inne auto zastawiło kontener.
– wrzucenie do kontenera odpadów problematycznych – dzieje się tak na przykład, gdy klient zamawia kontener na sam czysty gruz (z reguły tańszy), a wrzuca do niego wszystkie odpady budowlane czy np. drogą w utylizacji papę.
– uszkodzenie wynajętego kontenera – w niektórych przypadkach (choć rzadko) zdarza się, że klient zniszczy wynajęty kontener, np. wrzucając mokry beton (który zaschnie i trzeba będzie go skuć) lub uszkadzając kontener koparką podczas załadunku.
– kara za brak pozwolenia na zajęcie pasa ruchu – jeżeli chcesz postawić kontener w pasie drogowym, musisz złożyć wniosek o jego zajęcie i uiścić odpłatę. Za niedopełnienie tego obowiązku jest pobierana opłata karna w wysokości dziesięciokrotności zwykłej stawki należnej za postój kontenera.
Chcesz uniknąć dodatkowych opłat? O tym koniecznie pamiętaj!
Przeczytałeś już, kiedy najczęściej są doliczane dodatkowe opłaty za wynajem kontenera. Jeżeli chcesz ich uniknąć, wystarczy, że będziesz pamiętać o poniższych zasadach.
1. Przed wynajęciem kontenera, postaraj się ustalić optymalny rozmiar kontenera. Aby jak najlepiej wykorzystać przestrzeń i uniknąć przeładowania śmietnika, zalecamy załadowanie do niego w pierwszej kolejności największych i najcięższych przedmiotów. Upewnij się też, że nic nie wystaje ponad górną część ścian, zanim zaplanujesz ostateczny odbiór. Jeśli chcesz zamówić kontener, ale nie masz pewności co do wagi odpadów lub ich ostatecznej ilości, wybierz większy śmietnik z wyższym limitem wagi, aby uniknąć dodatkowych opłat.
2. Dokładnie pilnuj, co wrzucacie (Ty lub ekipa remontowa) do kontenera i czy jest to odpad akceptowany. Pamiętaj też, że odpowiadasz za kontener do momentu odbioru, więc również za odpady, które ktoś do niego podrzucił. Z tego względu sprawdź zawartość pojemnika przed przyjazdem naszych pracowników.
3. Jeżeli musisz zająć pas ruchu, uzyskaj odpowiednie pozwolenie. Pomyśl o tym z wyprzedzeniem, ponieważ zdobycie pozwolenia może zająć do 30 dni! Informację, kto zarządza daną drogą, uzyskasz w głównych urzędach swojego miasta.
4. Upewnij się, że będziemy mieć odpowiedni dojazd podczas dostawy, jak i zabrania kontenera. Wybierz taki obszar dostawy, który jest płaski i otwarty przez cały dzień dostawy. Upewnij się, że nic go nie blokuje i że wszelkie bramy lub ogrodzenia są otwarte. Sprawdź też, czy obszar nie jest zbyt stromy. Jeżeli wymaga, aby samochód stał na hamulcu ręcznym, to nie można tam postawić pojemnika.
Masz wątpliwości? Skontaktuj się z nami
Jeśli chcesz wynająć kontener, ale masz wątpliwości co do dopuszczalnych odpadów, limitu wagowego lub jakiegokolwiek innego aspektu całego procesu – zawsze możesz skontaktować się z naszym zespołem. Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania, także te związane z cenami naszych usług i dodatkowymi opłatami.